06.01.2019 – W Kostomłotach

W szóstym dniu stycznia 2019 roku wybraliśmy się do Kostomłotów by wziąć udział w obchodach prawosławnego święta Jordanu w jedynej na świecie parafii katolickiej obrządku bizantyjsko-słowiańskiego. Częścią obchodów jest procesja do źródła, gdzie dokonuje się aktu poświęcenia wody. Nasza grupa wzięła udział w obchodach od początku do końca a w galerii kilka zdjęć z procesji.

03.02.2018 – Synagoga w cieniu zamkowej wieży. Tykocin.

W pierwszą sobotę lutego wybraliśmy się, do jednego z najstarszych i najpiękniejszych miast na Podlasiu, do Tykocina. Trzymał tu swe królewskie skarby sam Zygmunt August. Tu ulokowano arsenał Rzeczypospolitej. Arrasy, które możemy podziwiać dzisiaj na Wawelu „wypożyczono” z tykocińskiego zamku na czas pogrzebu Zygmunta Augusta. Do Tykocina nigdy nie wróciły. Miasto w trakcie swej historii

30.09.2017. Podróż romantyczna w poszukiwaniu jesieni.

W ostatni dzień września wyruszyliśmy na poszukiwanie pierwszych oznak jesieni. Szukaliśmy w podziemiach browaru, na ciechanowskim rynku, na zamkowej wieży i w Muzeum Romantyzmu w dawnej siedzibie rodziny Krasińskich. Ustaliliśmy, że jesień już daje się zauważyć, Mazowsze wygląda o tej porze roku szczególnie malowniczo a my jesteśmy przygotowani. Krótka fotorelacja poniżej.

17.09.2017. Łódzkie judaica. Śladami Izraela Poznańskiego.

W siedemnasty dzień września wybraliśmy się do miasta, w swoim czasie będącego swoistym tyglem kulturowym, polskim Klondike i Ziemią Obiecaną. Wybraliśmy się do Łodzi. Miasto zwiedzaliśmy szlakiem łódzkich judaiców a większość z nich związana była z osobą fabrykanta Izraela Poznańskiego. „Wyprawę” rozpoczęliśmy nieco od końca – zwiedziliśmy Nowy Cmentarz Żydowski z okazałym grobowcem przemysłowca. Odwiedziliśmy